Проблемна педагогічна тема

досвід роботи
Науково-методична проблема, над якою я працюю, це - використання елементів проектної діяльності на уроках біології з метою розвитку творчої компетентності, відповідає вимогам сучасної освіти, які зазначені в  Державному стандарті: «Метою освітньої галузі «Природознавство» є формування в учнів природничонаукової  компетентності як обов’язкової складової загальної культури особистості і розвитку її творчого потенціалу»  
В умовах сучасності ваги набувають інноваційні методи та прийоми, тому мета моєї педагогічної роботи є дослідити, як проектна діяльність впливає на розвиток творчої компетентності учня. Об’єктом педагогічного дослідження є психолого-педагогічна технологія інноваційного підходу до навчання. Предметом дослідження служать система засобів навчання. Методи дослідження – моніторинг, системний аналіз.
Теоретичною базою є основи загальної теорії розвитку дитини Л.С. Виготського, О. Леонтьева. Згідно цієї теорії розум людини має дві зони розвитку. Перша зона – це зона актуального розвитку, у неї потрапляють завдання. Які людина може виконати сама без допомоги вчителя. Друга зона  найближчого розвитку – це зона «наступного дня». Те, що сьогодні є зоною найближчого розвитку, завтра у процесі навчання повинно стати зоною актуального розвитку.
Вчитель не повинен давати готову інформацію, адже таке навчання може загальмувати мислення дитини, а за допомогою вміло підібраних запитань педагог підводить школяра до правильної відповіді. Питання треба ставити індивідуально, тобто ставити перед дітьми різні завдання, тому необхідно застосовувати групову діяльність.
Одним з перспективних педагогічних технологій, який спрямований на індивідуальний розвиток дитини, на розвиток самостійності – це метод проектів. Спосіб організації пошукової, творчої діяльності учнів з розв’язанням  проблем, який охоплює урочну, позаурочну та самостійну роботу.
У своїй практиці я користуюся методичними рекомендаціями Хаусової Олени Валеріївни - методист кафедри дидактики та методик навчання ЗОІППО. Метод проектів - це спосіб досягнення дидактичної цілі через детальну розробку проблеми, яка повинна закінчитися реальним практичним результатом.
Зміст цього методу полягає в організації творчої самостійної діяльності учнів з розв' язування навчальних проблем і виконання проектів. Технологія методу включає сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних завдань. творчих посвоїй суті.

Структурні елементи технології досвіду, спрямовані на виконання мети: виховання компетентної особистості школяра засобами дослідницької діяльності. Робота з формування дослідницьких умінь виконується поетапно, з урахуванням вікових та психологічних особливостей дитини:
-                            при вивченні біології для учнів 6-7 класів ведеться організація проектної діяльності направлена  на створення міні-проектів (теми згідно програми з біології для 6-7 класів), які ґрунтуються на спостереженнях: фенологічних, дослідних та формується вміння вести щоденник спостережень. Вчитель навчає ставити ключове питання, складає інструкцію до ведення спостережень та формує уміння самостійно робити висновки щодо результатів експериментів та явищ природи, уміння знаходити інформацію в різних джерелах;

-                            для учнів 8-9 класів застосовується реконструктивний метод: набуття уміння описувати досліди чи явища природи у причинно-наслідковому контексті, логічно осмислювати, спів ставляти досліджений матеріал з теоретичної інформацією. Теми проектів пропоную учням згідно програмного матеріалу та максимально використовувати краєзнавчий матеріал; Вікторина

 Вікторина "Осіннє Приазов'є", яке підготували науковці НПП "Приазовський" для учнів 8 класу.


-                            вищою формою дослідницької роботи є творча (наукова), що здійснюється  учнями 10-11 класів. Завдання вчителя в цей період: підготувати підлітків до самоосвіти.  Формування самостійно добувати інформацію, розв’язувати  проблемні питання, спрямовувати отримані результати на практичне вирішення проблем. тези наукової роботи  На підставі дослідницької роботи було створено карта.

За допомогою моїх вихованців було створено проекти: "Природні показники" учні 6-7  класу, "Хліб - всьому голова" учні 9 класу, "Твоє здоров я - в твоїх руках" учні 8-9 класів, "Вода- природний цілітель" 9-10 клас. 10-11 клас "ПЗФ Приазовського  району".ПЗФ Приазовского р-н

Немає коментарів:

Дописати коментар